دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
هنر دینی

حوزه/ مسئول انجمن قلم حوزه علمیه قم تصریح کرد: هنر بدون داشتن پیام و محتوا ارزشی ندارد و لذا این پیام و محتواست که به مقولات هنری ارزش می بخشد.

حجت الاسلام سید محمد حسین نواب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت فرارسیدن بیستم فروردین، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی ارزش و محتوایی ارزشمند پیدا کرد و توانست منبع الهام و هدایت بخش در جوامع بشری باشد.

وی با بیان این که شهید آوینی طلایه دار هنر متعهد و انقلابی است، گفت: امروز زبان و ابزار هنری یک وسیله ارتباطی قوی و رسا است که می تواند در خدمت نشر و تبلیغ مفاهیم ناب دینی باشد و به خصوص طلاب و فضلای حوزه با بهره گیری از این زبان هنری می توانند در رسالت طلبگی خود موفق تر باشند.

رییس مدرسه اسلامی هنر خاطرنشان کرد: در واقع حوزه باید به این زبان هنری مسلط شود تا بعد بتواند پیام خود را ماندگار و اثربخش سازد و همان طور که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند هر امری با هنر است که ماندگار می شود.

وی بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب چندی پیش در دیدار با دست اندرکاران همایش فقه هنر فرمودند که خوشحالم بعد از سی سال حوزه برای هنر فکری کرده است و ایشان چند بار در همین جلسه فرمودند که هنر موهبت الهی است و باید توجه بیشتری به آن نمود.

حجت الاسلام نواب در عین حال گفت: با این وجود باید توجه داشت که حوزه های علمیه اولاً و بالذات جای پرداختن به هنر نیست بلکه هنر مثل زبان های روز دنیا یک ابزار و وسیله است که با آن بهتر می توان به نشر معارف دینی همت گماشت.

وی افزود: خوشبختانه امروزه اقبال حوزه به هنر خوب است و نگاه مدیران حوزه به این مساله بسیار خوب و امیدوارکننده است کما این که در جریان برگزاری جشنواره هایی مثل جشنواره هنر آسمانی این واقعیت را به عینه می توان مشاهده کرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha